Cupping terapi

Akupunktur Eksperten i København. www.diklinik.dk

Cupping Terapis fordele

Cupping har mange fordele – det kan bidrage til at fjerne giftstoffer fra kroppen og stimulere strømmen af frisk blod, lymfe, og Qi til det ramte område og i hele kroppen. Det ofte virker underværker for patienter med influenza, forkølelse, hoste, ryg og muskelsmerter, dårligt blodomløb, angst, røde kløende hudsygdomme (selvom kopper ikke anvendes på betændte områder), allergier, feber, ømhed og utallige andre smerter

Cupping Terapis historie

Cupping terapi er en gammel form for alternativ medicin, hvor en terapeut sætter særlige kopper på din hud i et par minutter til at skabe sug. Folk får det til mange formål, herunder til at hjælpe med smerte, inflammation, blodgennemstrømning, afslapning og velvære, og som en form for dyb tissue massage.

Cupping terapi kan være trendy nu, men det er ikke nyt. Det går tilbage til gamle egyptiske, kinesiske og mellemøstlige kulturer. En af de ældste medicinske lærebøger i verden, The “Medical Classic af den gule kejser”, beskriver, hvordan den gamle kinesere brugte cupping terapi 2.000 år siden .

Cupping Terapis nuværende situation

Nu, mange mennesker accepterede cupping terapi, fra svømmere til tennisspillere, fra almindelige mennesker til stjernerne i mange landes.

Cupping Terapis principle

Cupping terapi er en af de bedste dybe væv terapier tilgængelige. Det menes at påvirke væv op til fire inches dyb fra den eksterne hud. Toksiner kan frigives, blokeringer kan blive ryddet, og vener og arterier kan opdateres inden for disse fire inches af berørte materialer. Selv hænder, håndled, ben og ankler kan “Cupping”, således at anvende healing til specifikke organer, der korrelerer med disse punkter.

cupping-principle

Hvordan operation

Under behandling periode, vil din terapeut sætte et brændbart stof som alkohol, urter, eller papir i en kop og sæt den i brand. Som ilden går ud, sætter han koppen på hovedet på din hud.
Når luften inde i koppen køler, skaber det et vakuum. Dette får din hud til at stige og rødme som blodkarrene ekspandere. Koppen er generelt siddende i op til 3-10 minutter.

cupping-principle

Cupping terapi
Champion svømmer elsker cupping terapi.

Svømmer elsker cupping terapi.
Svømmer elsker cupping terapi

Gymnaster elsker cupping terapi