Akupunktur Eksperten i København. www.diklinik.dk

Hvad er Kinesisk massage ( Tui-Na) ?

Der er mange forskellige massager i verden, såsom Kinesisk massage ( Tui-Na), Thai massag, japanske massage, Tyrkisk massage , kiropatro,  etc.  Men , kun Kinesisk massage ( Tui-Na) har fælles oprindelse med akupunktur, da begge behandlingsformer er baseret på kroppens meridian punkter.

Oprindelsen til Kinesisk massage ( Tui-Na) tilskrives da også Kina og kan angiveligt dateres til Shang-dynastiet, omkring 1700 før vor tidsregning. Men i modsætning til akupunktur, så anvendes der ingen nåle, men derimod et kraftigt tryk med fingre på punkter i kroppens meridianer.

Forskellen mellem kinesisk massage ( Tui-Na) og akupunktur

Kinesisk massage ( Tui-Na) og akupunktur teori er den samme, men på forskellige måder, der arbejder på samme sted.  Akupunktur er kun for en lille punkt terapi, massage for et område at behandle.

Kinesisk massage ( Tui-Na) udøves under en række forskellige navne og behandlingsformer – og dermed også med lidt forskelle i behandlingen. Ved at der arbejdes med fingre og hænder medfører, at akupressur ofte indgår i massagelignende behandlingsformer, hvor akupressur agtige tryk også kan løsne op for spændte muskler.

Da Kinesisk massage ( Tui-Na) behandling,  kan du bruge forskellige magt, til forskellige teknikker opnå forskellige kompression dybde og omfang.

Kinesisk massage ( Tui-Na) og akupunktur behandling effekten svarer. I løbet af behandlingen, vil der være snurren når akupunktur og Kinesisk massage ( Tui-Na) er ingen brod. Når Kinesisk massage ( Tui-Na) , det stimulation  intensitet ikke stærk end akupunktur.

Ved behandling af den samme sygdom, Kinesisk massage ( Tui-Na) mere komfortabel, men der er ingen virkning af akupunktur hurtigere.   Men i løbet af massage, patienten er i en tilstand af total afslapning

Tilsvarende i Kina, menesker foretrækker at bruge massage i behandlingen af mange sygdomme og daglige pleje.

Hvilken sygdomme kan akupressur behandling ?

1、Kronisk smerter
2、Stress
3、Angst
4、Depression
5、Træthed
6、Ubalance
7、 Sub-health

Hvad er fordele med Kinesisk massage ( Tui-Na) ?

1、Hvis bange du med nåle akupunktur behandling, så, du skal vælg Kinesisk massage ( Tui-Na) behandling.

2、Når du får Kinesisk massage ( Tui-Na) behandling, du vil føle mere slap af end nåle akupunktur behandling.

3、Kinesisk massage ( Tui-Na) behandling kan også behandle mange forskellige sygdomme som samme med akupunktur behandling.